top of page
מתוך הבלוג של LiVEDin

"SHINRIN-YOKU" - לטבול ביער

רחצה ביער, Shinrin-Yoku ביפנית, היא תרגול טבילה בטבע, במיוחד ביערות, במטרה לשפר את הבריאות הנפשית והפיזית שלנו. הרחצה ביער, שמקורה ביפן בשנות ה-80, צברה פופולריות ברחבי העולם כסוג של טיפול בטבע, עם יתרונות של הפחתת מתח, שיפור במצב הרוח, שיפור תפקוד מערכת החיסון והגברת תחושת הרווחה.


התרגול של שינרין-יוקו אינו כרוך ברחצה ממשית; במקום זאת, הוא מעודד אנשים להאט את הקצב, להיות נוכחים ולהפעיל את החושים שלהם בזמן שהם מבלים בסביבות טבעיות. זה עשוי לכלול פעילויות כמו הליכה איטית, נשימה מודעת, התבוננות בסביבה והערכת המראות, הקולות והריחות של הסביבה הטבעית.



מחקר על היתרונות הבריאותיים של רחצה ביער הראה תוצאות מבטיחות, כאשר מחקרים מצביעים על השפעות חיוביות על רמות הלחץ, מצב הרוח, תפקוד מערכת החיסון והרווחה הכללית. כתוצאה מכך, הרחצה ביער הוכרה יותר ויותר כגישה הוליסטית לבריאות ולעתים קרובות היא מומלצת כדרך לקדם בריאות נפשית ופיזית במיוחד בערים המודרניות של היום.


אז מה הקשר בין טבילה ביער לעיצוב פנים?


מאחר והגישה שלנו לטבע די מוגבלת מאוד מומלץ לשלב במרחבי פנים, סוג של רחצה ביער, לטבול את עצמנו באור טבעי, חומרים טבעיים וצורות אורגניות. ובמיוחד לשלב צמחייה בחללים השונים, ולתת לנו את החיבור הבלתי אמצעי לטבע גם בתוך ארבעת הקירות של המקום שנקרא - בית.


 

הבית בטירת יהודה, המוצג כאן, הוא בדיוק כזה, שילוב מדויק של חללים מוארים באור טבעי, עציצים ופרטי עיצוב רכים וירוקים. הכל לכדי יצירת מרחב עוטף, מרגיע ומאזן, שמגביר את תחושת הרווחה בבית. מקום לנשום, להרגע ופשוט להיות. חלל שהוא LiVEDin במיטבו.





עקרונות הרחצה ביער הם לא זרים לארכיטקטורה ועיצוב פנים - למעשה הם חלק מאתוס עיצוב המבקש לשלב אלמנטים של טבע ומערכות טבעיות בסביבה הבנויה כדי לשפר את רווחת האדם ואת הקשר עם עולם הטבע. פילוסופיית עיצוב זו - עיצוב ביופילי - מיושם בדרכים שונות כדי ליצור חללים המקדמים בריאות, רווחה ופרודוקטיביות.


BIOPHILIC DESIGN - HOW & WHERE


החיבור שלנו לבית מגיע מכלל החוויה של המרחב סביבנו. לא רק איך החלל נראה אלא גם איך החלל מרגיש, וההרגשה של רווחה ושלומות בסופו של דבר מגיעה דרך הרגשת השייכות למקום שאנו גרים בו.


אז כדי לאהוב את הבית שלנו מחדש, ולהרגיש טוב בכל פעם שנחזור הביתה, קיבצתי כאן כמה עקרונות של העיצוב הביופילי, שתוכלו ליישם בעצמכם, וליצור מרחבי פנים שיגבירו את תחושת הרווחה והשלומות (wellbeing), ויעזרו לכם ליצור מקום שאתם באמת אוהבים!


אור טבעי: מקסום האור הטבעי בחללים פנימיים מסייע ביצירת חיבור לסביבה החיצונית, משפר את מצב הרוח ותומך במקצבי היממה הטבעיים של הגוף. בחדרים צפוניים אני לא ממליצה לכסות את החלון בוילון, ואם כן וילון אז להשתמש בבד שקוף ורך.


נוף טבעי: מומלץ להשקיף על נוף טבעי כגון צמחים ושמיים פתוחים. בחללים פנימיים נוף טבעי מספק קשרים חזותיים עם החוץ ומפחית מתח. אם יש מרפסת כדאי למלא אותה בצמחייה שופעת. אם אין מרפסת או נוף טבעי לא בנמצא אפשר לשים תמונה או פוסטר של מרחב חיצוני טבעי, שיצור את הזיקה לטבע.


חומרים טבעיים: שימוש בחומרים טבעיים בבית כמו עץ, אבן, במבוק או חימר יוצר חיבור חושי לטבע ומקדם תחושת חמימות ונוחות. אפשר להכניס אביזרים מחימר או קרמיקה ולפחות רהיט אחד שיהיה מעץ, בגוון שאתם אוהבים.



צורות ודפוסים ביומורפיים: שילוב צורות, דפוסים ומרקמים אורגניים בהשראת הטבע באלמנטים אדריכליים, ריהוט ודקורציה עוזרים לעורר תחושה של סביבות טבעיות. מטבח, ארונות וחדרים בדרך כלל בעלי צורות מרובעות. שימוש ברהיטים קטנים וחפצים בצורות עגולות, אורגניות ואמורפיות מאזן את החלל ויוצר תחושה יותר רכה ומכילה.


צמחי בית: החדרת צמחים פנימיים וירק חי לתוך חללים פנימיים לא רק משפרת את איכות האוויר אלא גם משפרת את המשיכה החזותית ויוצרת קשר ביופילי עם הטבע. אל תפחדו להכניס צמחים טבעיים, יש סוגים רבים שיכולים לגדול טוב גם אם שוכחים להשקות ולא נותנים להם הרבה תשומת לב. זמיה קוקוס (ZZ Plant ) וסנסיוורה יהיו מושלמים לגידול בתנאים פחות מאידיאלים :)



 

זהו... אתם כבר צעד אחד יותר קרובים ליצור את ה"בבית" שלכם - מרחב עוטף ומאזן , Body, Spirit & Mind. הפכו כל חלל להשתקפות של האישיות שלכם, אחרי הכל... הבית צריך להיות הבבואה של אלו שחיים בו. בחרו צבעים שיגרמו לכם עונג, בחרו חפצים אישיים ותמונות שייצגו אתכם.


התמקדות באיך אתם מרגישים בחדר, במקום להתמקד במראה החדר, היא נקודת התחלה מצוינת לביצוע שינויים עיצוביים שיביאו לכם אושר ושלומות.


שלכם

סיגל


IMG_2681-Edit-3-NSH.jpg

עם נסיון של למעלה מ 15 שנה, סטודיו LiVEDin עוסק בעיקר בתכנון ועיצוב בתי מגורים ועסקים קטנים, החל משלב התכנון על הנייר ועד תליית התמונה על הקיר. בארגז הכלים של הסטודיו שנים של לימודים והשתלמויות בתחום עיצוב המרחב.

  • ליבד אין אינסטגרם
  • Livedin Facebook פייסבוק

הרשמה לקבלת פוסטים, עדכונים והטבות בלעדיות לתיבת המייל שלך

תודה , הרשמתך התקבלה בהצלחה

פוסטים נוספים

bottom of page