top of page
מתוך הבלוג של LiVEDin

"Recluttering" - הכירו את הטרנד החדש בעיצוב הבית

מומחי דבר בסדר וארגון מובילים את מהפכת ה- Decluttering, הרעיון לפשט את החיים בבית ע"י דילול וצמצום מספר החפצים במרחבי הפנים, לחיות בחללים יותר מינימליסטיים ולקדם דרך חיים של צריכה מופחתת - טוב לאדם ולכדור הארץ.



(צילום נויה שילוני-חביב)


לאחרונה, טרנד חדש הפציע כתשובה לכל אותם מטיפים למרחבים מינימליסטיים חפים מכל קישוטים וחפצים מיותרים בבית.


 RECLUTTERING


 למעשה, רובנו סנטימנטליים וותיקים, שקשה להם להיפרד מחפצים שאנחנו אוהבים ושמעוררים בנו זכרונות, ועל כך יש לנו הרבה מאוד רגשי אשם. רק השבוע לקוחה שלי ממש התנצלה, מספר פעמים, על כך שיש הרבה פריטי דקורציה שהיא ממש אוהבת ורוצה להציג בביתה החדש. 


אני, למשל, ממש קשורה לחפצים שהם ירושת משפחה ומתנות שמישהו אהוב נתן. כל הפריטים האלה תורמים לעומס ויזואלי בבית שלי, וכמי שמתגאה בחלל שלי, אני נלחמת קרב מתמיד נגד הרכוש שלי. להיות הבעלים של כל כך הרבה דברים ממלא אותי באשמה, במיוחד שמישהו מעיר על חוסר ההיגיון שבכל זה (ובמיוחד שאני מעצבת פנים שצריכה לדעת יותר טוב…) - ובכל זאת, תחושת האשמה אחרי מבצע טיהור (Declutter) ואחרי הפרידה מפריטים שהרגשתי קשורה אליהם, היא גם מאוד אמיתית.


אם משהו מכל זה נשמע מוכר, אתם במקום הנכון! במקום להתחיל בצורה עיוורת לצמצם ולדלל חפצים מהבית, אולי תרצו להכיר את מגמת הדילול החדשה הזו.


ניסיתי למצוא מילה מקבילה בעברית ל-Recluttering, לכאורה מדובר בפעולה הפוכה מדילול וצמצום - אך לא בדיוק.


כל העניין ב-Recluttering הוא לשנות את מערכת היחסים שלנו עם העומס - ובכך לגרש את האשמה שאנו חשים משום שאנו לא מאמצים סגנון עיצוב מינימליסטי, הנשקף אלינו מכל מגזין עיצוב נחשק. 



(תיבת אוצרות משנות ה-40 של המאה הקודמת בגבעתיים. באחת המסגרות גלויה ישנה ששלח האח מחו"ל למשפחה. ערך סנטימנטלי ואסטתי כאחד מוצג על יחידת הנגרות המקורית מזמן בניית הבית - צילום נויה שילוני-חביב)


נכון, הטרנד החדש נוקט בהשקפה לא שגרתית על העומס הויזואלי במרחבי פנים, אבל הוא יכול לעזור לנו לטפח מערכת יחסים בריאה יותר עם הדברים בבעלותינו.


בעיקרו של דבר, מדובר על אימוץ העובדה שלחפצים שלנו יש תפקיד גדול להרגשה הכללית שלנו בבית, ולמרות שזה עשוי להישמע מנוגד לאינטואיציה, אימוץ הלך הרוח הזה עזר לי לגרש את רגשות האשם האלה פעם אחת ולתמיד. הנה איך...

במקום להסתכל על Recluttering כאל כרטיס חינמי כדי לשמור את כל מה שאנחנו רוצים, הדגש הוא יותר על לחגוג את הדברים שאנחנו רוצים לשמור.

לאפשר לעצמנו לא להרגיש רע בגלל ששמרנו אותם מלכתחילה. 


KEEP WHAT SPARKS JOY


האתוס של היועצת הארגונית היפנית, מארי קונדו, הוא  "שמור על דברים שמעוררים שמחה" הוא רעיון ששווה לשקול, ומה שמעורר שמחה הוא בעיני המתבונן.


במקום פשוט לחפש להיפטר מדברים בניסיון נואש לחיות איכשהו טוב יותר. חשוב להבין שהעומס לא בהכרח שווה לבאלגן או חוסר ארגון - אלא, הוא אומר לנו שהחלל שלנו אינו אולם תצוגה אלא שיקוף של מי שאנחנו. 

עומס יכול להוסיף אופי ומרקם לחלל, ליצור תחושה של עניין ויזואלי, שיכול להיות מרגיע ומעורר השראה - תכונות מושלמות שיהיו במרחבי הפנים האישיים שלנו.


כיצד ליישם את ה- Recluttering


כאמור, אין לראות במגמה זו "מעבר חופשי"  לשמור את כל מה שאתם רוצים. אגירת דברים שלא לצורך יכולה להיות הרגל ממש לא בריא. כדי ליישם את האתוס הזה על הבית שלכם, יש כמה עקרונות מנחים שכדאי לזכור בכל הקשור למה כן לשמור בחלל שלכם.



אצרו במטרה

הדברים שאתם שומרים בחלל שלכם צריכים תמיד להיות בעלי תכלית. טיפוח בית מלא בפריטים אישיים, שגורמים לכם לחייך הוא להעריך את כל מה שיש לכם, ולמצוא מקום ייעודי לחגוג את הפריטים האישיים שלכם, באופן קולקטיבי. סגנון אקלקטי הוא אחת הדרכים הטובות ביותר לגרום לבית שלכם לקבל אופי, כך שהוא הקרנה אמיתית של האישיות שלכם.


במקום להסתיר דברים שגורמים לכם להרגיש טוב בתוך מגירה, מצאו דרך להציג אותם ולכבד אותם בבית. ״המפתח כאן הוא תמיד לאצור עם מטרה. לכל פריט צריך להיות מטרה או סיפור. זה הזמן המושלם להוציא את החפצים הקטנים האלה מהמחסן והארון! אבל זה שאנחנו שומרים על החפצים שלנו לא אומר שאנחנו נותנים להם להשתלט על מרחבי המחיה שלנו. צריך לזכור לשקול את הגוונים בחלל והפריסה שלו. בית שכולו מזכרות, יצירות אמנות וצבע לא חייב להרגיש עמוס מדי.




שמרו על איזון

היופי ברעיון הזה הוא שהוא רב תכליתי וניתן להתאמה אישית. עם טרנדים אחרים, יש כל כך הרבה פריטים ברשימה שצריך להכיל כדי לשקף במדויק את הסגנון הנתון הזה. אבל Recluttering מתמקד יותר בארגון של פריטים שונים שיש להם -


משמעות עבורכם! 


עם זאת, ניקוי דברים שאינם מביאים לכם שמחה או בעלי ערך כלשהו עדיין חשוב.


כל דבר שנשבר ללא תיקון, גדל עליכם או לא אהוב צריך למצוא בית חדש או להיות ממוחזר.


טכניקות 'חביבות' לניקוי ודילול, כמו כלל "השישה חודשים" (מה שלא השתמשתם בו 6 חודשים…) הן נהדרות לעזור לכם להחליט אם אתם באמת צריכים פריט שהתלבטתם עליו.  על ידי הגדרת טיימר שבו תשתמשו בפריט לפני שתשחררו אותו סופית, ואתם תקבעו את הטיימר, תוכלו לשמור על האיזון.



התייחסו לעומס באדיבות

בנימה זו, חשוב להיות תמיד אדיבים לעצמכם. האשמה שחשתי הייתה תוצר של הסטנדרט של החברה שיש להימנע מעומס, וחלל משמעותי הוא חלל נקי ומינימליסטי. דברים שאתם אוהבים ויקרים לכם הם בעצם לא עומס בכלל, אלא אם כן אתה מעניק להם את התווית הזו, וליפול בצד של מקסימליזם, במקרה זה, על מינימליזם, זה לא דבר רע.


עכשיו, את הדברים שראיתי פעם כ'זבל ובלאגן' אני יכולה להעריך שהם הרכוש היקר שהם - כל מה שאני צריכה לעשות זה לחשוב קצת יותר במודע למה אני רוצה לשמור אותם ואיך צריך לחגוג אותם. בין אם זה הוספת כרטיסי הברכה שקיבלתי לאלבום או שימוש בירושה המשפחתית העתיקה כדי לעצב את חדר השינה לאורחים, Recluttering עזר לי לשנות את מערכת היחסים שלי עם הדברים שלי לטובה.



 

זהו... אתם צעד אחד קרובים יותר ליצור את ה"בבית" שלכם - מרחב עוטף ומאזן , Body, Spirit & Mind.

הפכו כל חלל להשתקפות של האישיות שלכם. בחרו צבעים שיגרמו לכם עונג, בחרו חפצים אישיים ותמונות שייצגו אתכם.


התמקדות ב-איך אתם מרגישים בחדר, במקום להתמקד במראה החדר, היא נקודת התחלה מצוינת לביצוע שינויים עיצוביים שיביאו לכם אושר ושלומות.



שלכם,

סיגל

.


43 צפיות0 תגובות
IMG_2681-Edit-3-NSH.jpg

עם נסיון של למעלה מ 15 שנה, סטודיו LiVEDin עוסק בעיקר בתכנון ועיצוב בתי מגורים ועסקים קטנים, החל משלב התכנון על הנייר ועד תליית התמונה על הקיר. בארגז הכלים של הסטודיו שנים של לימודים והשתלמויות בתחום עיצוב המרחב.

  • ליבד אין אינסטגרם
  • Livedin Facebook פייסבוק

הרשמה לקבלת פוסטים, עדכונים והטבות בלעדיות לתיבת המייל שלך

תודה , הרשמתך התקבלה בהצלחה

פוסטים נוספים

bottom of page